The wishlist name can't be left blank

Vanliga frågor

Här får du svar på våra vanligaste frågor.

 

Kan jag hämta min beställning i Staffanstorp?

Ja det går utmärkt.
Beställer du en produkt för avhämtning i vårt varuhus så ber vi dig invänta besked via mail/sms att varan är redo för avhämtning. Vardagar kan du normalt hämta din produkt samma dag om beställningen görs innan kl 14. Observera att vårt lager för e-handel är separat från varuhuset och vi kan därför ej erbjuda avhämtning på samma dag under helger. Beställer du under helgdag så kommer varan finnas klar för avhämtning efter kl 12 nästkommande arbetsdag. 

 

Jag har glömt mitt lösenord. Hur gör jag för att logga in?

Klicka på länken ”Glömt lösenord” på inloggningssidan.

 

Har ni en fysisk butik?

Ja, vår fysiska butik heter Returhuset och ligger på Handelsvägen 34 i Staffanstorp.
Här finner ni 3000+kvm fullt med återbrukade produkter!

Våra öppettider är Mån-Fre 10-18, Lör-Sön 10-16 

Observera att sortimentet på webbshopen och i butiken kan variera.

 

Är alla produkter återbrukade eller reparerade?

Nej, majoriteten av produkterna är returer från e-handel eller gods som av olika anledningar är utförsäkrat.
Produkterna är därmed i regel helt nya och oanvända men emballaget kan vara defekt eller saknas.
Vi strävar dock efter att öka återbruket av elektronik. Därför är rekonditionerar eller reparerar vi exempelvis mobiltelefoner och datorer.
Alla produkter märkta med WE REUSE är återbrukade eller rekonditionerade/reparerade.

 

Hur fungerar Billmate Checkout?

Billmate Checkout är en betallösning genom vilken du kan välja följande betalsätt: Klarna Faktura eller Billmate kort

 

 

Hur vet jag att mitt köp har gått igenom?

Du får ett bekräftelsemejl på ditt köp till den angivna e-postadressen. Det kan ta några minuter innan du får mejlet. Har du inte fått en bekräftelsemejl, hör av dig till wereuse@godsinlosen.se

 

Vad kostar det att handla hos GIAB?

Just nu är det fraktfritt oavsett köp

 

Var är mitt paket?

Det tar ca 1-4 arbetsdagar att få hem ditt paket.  Du kan enkelt söka efter ditt paket med ditt kolli-ID.

 

Kan jag välja vilket fraktsätt jag vill att mitt paket ska skickas med?

Vi använder Postens företagspaket, men vi kommer att titta på andra möjligheter i framtiden

  

Kan jag beställa till utlandet?

Nej, inte i dagsläget. 

  

Vad har jag för garanti?

Vi lämnar 12 månaders garanti på mobiltelefoner, surfplattor och datorer. Övriga produkter har i regel 3 månaders garanti om inget annat anges på produktsidan. 

 

Kan någon annan hämta ut min order?

För att en annan person ska kunna hämta ut din order måste personen uppvisa beställarens samt sin egen ID handling för att kunna hämta ut paketet. Har man inte beställarens ID handling kan man inte hämta ut paketet.

 

Jag vill ändra adress på min beställning, hur gör jag?

Av säkerhetsskäl kan vi inte ändra leveransadress på en redan lagd order. Upptäcker man att fel adress har kommit in till oss är det viktigt att man direkt kontaktar oss gällande detta genom att skicka ett mejl till wereuse@godsinlosen.se